miercuri, 2 decembrie 2009

Mihai Eminescu - poetul neamului

Cand eram in scoala, eram una dintre cele mai bune eleve la "Limba si literatura romana". Am citit si facut o gramada de comentarii legate de opera marelui poet, am crezut ca am inteles ceva, dar in timp mi-am dat seama ca am inteles culoarea si tehnica, imaginea si suprafata, insa nu am ajuns niciodata la esenta. Poate doar vag, insa insuficient. Esenta lui vine din omul Eminescu, pe care lumea de astazi nu mai are cum sa il inteleaga, pentru ca nu ii mai intelege contextul. Si asta nu pentru ca el este depasit, ci pentru ca noi nu mai avem radacini. Nu mai stim de unde venim si nici nu ne mai intereseaza, pentru ca ni s-a spus ca doar ce urmeaza important. Insa una fara cealalta nu se poate. Nu putem reinventa roata la fiecare generatie.
Am gasit un site foarte dragut care prezinta (prin poze, marturii, documente) aspecte foarte interesante si foarte necunoscute omului dezinteresat de azi, despre Mihai Eminescu omul, poetul, gazetarul, nationalistul. De fapt eu sunt sigura ca omul ar fi fost de fapt interesat, insa nu i-a mai dat nimeni ocazia sa afle, poetul fiind aproape scos si de prin scoli si prost interpretat; pentru ca Eminescu nu este din UE si apartine unei ere care nu avea internet si campiont de fotbal si deci nu are ce sa ne invete pe noi cei de azi. Pentru cine nu gandeste inca asa, merita sa ii acordam putina atentie.

Un comentariu:

  1. nice... mai vreau asa posturi :)... ca eu credeam ca am ajuns la capatul internetului

    RăspundețiȘtergere